شبکه کتاب تی وی
۰

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

نمایشگاه کتاب تهران 1403
بازدید 149
۳.۴
(۸)

همین که تعطیلات عید به پایان می‌رسد و فروردین، این ماه طولانیِ تمام نشدنی بالاخره به روزهای پایانی‌اش می‌رسد، کم‌کم عاشقان کتاب و کتابخوانی، آماده نمایشگاه کتاب تهران می‌شوند و برای رسیدن به آن لحظه شماری می‌کنند. شاید بپرسید مگر نمایشگاه کتاب تهران آماده شدن می‌خواهد؟ اگر کتابخوار، کرم کتاب، اهل کتاب، عاشق کتاب، کتاب دوست و هر نوع دیگری از انواع ارتباط مثبت و موثر با کتاب باشید، کاملا درک می‌کنید که بله! نمایشگاه کتاب، به خصوص نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ امسال، آماده شدن می‌خواهد!

تاریخ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

اگر هم از این گونه‌ها نیستید ولی دوست دارید با فضای کتاب و کتابخوانی آشنا شوید و یا اگر خدای ناکرده به‌خاطر تجربه‌های سخت و بد از سال‌های قبل، با نمایشگاه کتاب قهر کردید ولی ته دلتان هنوز برای کتاب و اهالی کتاب غنج می‌رود، از این فرصت بی‌نظیر یعنی نمایشگاه کتاب امسال تهران حتما استفاده کنید و با آمادگی کامل وارد این گردهمایی بزرگ اهالی کتاب شوید که در ده روز از ۱۹ الی ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در محل مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار می‌شود. در یادداشت‌های شبکه کتاب راهکارهایی را جهت رقم خوردن اتفاقات و خاطرات خوبی از نمایشگاه کتاب امسال به شما ارائه می‌دهیم.

بن خرید کتاب نمایشگاه

در این ده روز به طور متمرکز تعداد زیادی از ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان، مروجان و دیگر افراد حوزه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی به بهانه نمایشگاه کتاب تهران به طور همزمان در مصلی تهران حضور دارند و کتاب‌های گوناگونی از حوزه‌های مختلف چشم انتظار مخاطبانشان هستند.

این فرصت بی‌نظیر، امکان بسیار خاص و متفاوتی است تا به راحتی بتوان به افراد و کتاب‌هایی که در حالت عادی دسترسی به آنان سخت و گاه غیرممکن است، دسترسی پیدا کرد. با توجه به گران شدن کتاب، شرایط تخفیفی نمایشگاه و بن‌‌های تخفیف گوناگون می‌تواند اندکی خرید را هم آسان‌تر کند. اگر دانشجو، طلبه و یا از اعضای هیئت علمی هستید، برای تهیه بن کتاب ویژه نمایشگاه کتاب تهران، به سایت https://bon.tibf.ir/ مراجعه کنید.

شعار نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

امسال سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم است که مطابق سال‌های اخیر چند بخش اصلی دارد: ناشران عمومی، کودک و نوجوان، ناشران آموزشی و بخش بین‌الملل. البته بخش‌های فرعی مختلفی مانند جلسات نقد و بررسی، رونمایی از کتاب‌های جدید و … نیز در طول مدت زمان برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلی تهران برقرار هستند.

برنامه‌ریزی برای نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به بخش‌های مختلف و تعداد زیاد غرفه‌ها و کتاب‌ها در هر بخش از نمایشگاه کتاب، اگر بدون برنامه‌ریزی وارد نمایشگاه شوید، به احتمال زیاد هم سردرگم خواهید شد، هم بدون اینکه بتوانید موضوعات و کتب مدنظرتان (در موضوعات مختلفی مثل کتاب کودک، کتاب خانواده، کتاب سیاسی، کتاب رمان و داستان و…) را پیدا کنید، خسته از پیاده‌روی و شلوغی با حال بدی از نمایشگاه کتاب و مصلی خارج می‌شوید.

بهترین روش برای جلوگیری از این مسئله، اختصاص زمان مناسبی پیش از آغاز نمایشگاه کتاب، برای جستجوی محل ناشران چه در شبستان عمومی مصلی چه دیگر قسمت‌ها است. در یادداشتی دیگر به زودی در مورد جزئیات مکان‌ها و نحوه چینش غرفه‌ها و یافتن ناشران و کتب مورد نظر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

راستی اگر به هردلیلی امکان حضور در مصلی تهران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارید، امکان خرید به صورت مجازی با همان تخفیف‌ها و بن‌های تخفیفی نمایشگاه برای شما برقرار است. در مورد نحوه خرید غیر حضوری و استفاده از نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم مفصل صحبت خواهیم کرد ان‌شاءالله. پس منتظر باقی نکات ویژه نمایشگاه کتاب تهران از شبکه کتاب باشید. شما می‌توانید تمامی اخبار و اطلاع رسانی‌های مربوط به نمایشگاه کتاب را از مجله اینترنتی شبکه کتاب پیگیری کنید.

این مقاله واستون مفید بود؟

از یک تا ۵ بهش ستاره بدید!

میانگین امتیاز ۳.۴ / ۵. تعداد رای‌ها ۸

اولین نفری باشید که به این متن امتیاز میدید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *