شبکه کتاب تی وی
۰

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه کتاب

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه کتاب
بازدید 133
۴.۱
(۷)

چگونه خودمان را به نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ برسانیم؟

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه کتاب تهران، یکی از پرتکرارترین دغدغه‌های اهالی کتاب است. سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم، از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، در محل مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) تهران برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در وهله اول، نحوه آمدن به مصلی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران و پس از آن پیدا کردن غرفه‌های ناشران، کتاب‌ها و به طور کل مکان‌های مورد نظرشان داخل مجموعه مصلای تهران است.

در این یادداشت می‌خواهیم به اولین مسئله بپردازیم و ان‌شاءالله در یادداشتی دیگر از مجله اینترنتی شبکه کتاب به نقشه داخل مصلی و نحوه چینش موضوعات و غرفه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

ایستگاه‌های مترو نزدیک نمایشگاه | پرترددترین مسیرهای دسترسی به نمایشگاه کتاب

دو ایستگاه مترو مصلی و مترو شهید بهشتی، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به نمایشگاه کتاب هستند. ایستگاه مترو مصلی در خط ۱ (به رنگ قرمز در نقشه مترو تهران) در شمال مصلی و ایستگاه مترو شهید بهشتی به صورت مشترک بین خطوط ۱ و ۳ (به رنگ آبی در نقشه مترو تهران) در جنوب مصلی قرار دارد. از هر دو ایستگاه، یک خروجی مستقیم به داخل محوطه مصلی می‌رسد و عموما نزدیک خروجی‌های هر دو ایستگاه، ون‌هایی به صورت رایگان اهالی کتاب و مشتاقان حضور در نمایشگاه کتاب را به نزدیکی ورودی شبستان محل قرارگیری ناشران عمومی می‌رسانند.

البته اگر پیاده از خروجی‌های مترو و به طور کل از درهای ورودی مصلی واقع در بزرگ‌راه شهید سلیمانی، خیابان قنبرزاده و خیابان شهید بهشتی هم به سمت محل‌های اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب بیایید، هم زمان و انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد هم غرفه‌های متعددی در طول مسیر با موضوعات متنوع فرهنگی، نرم‌افزارها، بازی، آموزشی، خوراکی و … نیز قرار دارد که از آن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

خطوط بی آر تی و ایستگاه‌های اتوبوس نزدیک نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

با توجه به موقعیت مکانی مصلای تهران که از شمال به بزرگراه شهید سلیمانی، از شرق به خیابان قنبرزاده، از جنوب به خیابان شهید بهشتی و از غرب به بزرگراه شهید مدرس می‌رسد، تمام خطوط اتوبوس‌رانی که از این خیابان‌ها در محدوده مصلای تهران عبور می‌کنند، می‌توانند راه خوبی برای رسیدن به نمایشگاه کتاب تهران باشند. این خطوط عبارتند از: میدان صنعت – میدان رسالت، میدان صنعت – میدان هفت تیر، شهید مطهری – فلکه سوم تهرانپارس، پایانه بیهقی – پایانه علم و صنعت، سیدخندان – شهید مطهری، بیمارستان امام خمینی – شهید بهشتی، پایانه مترو صادقیه – شهید بهشتی، میدان رسالت – شهید مطهری، پایانه شهید افشار – میدان هفت تیر.

در بخشی از محوطه مصلی، پارکینگی تعبیه شده که به مقصد برخی میادین و مناطق اصلی شهر، مانند میدان آزادی، میدان انقلاب، میدان صنعت، میدان هفت تیر و … اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده است و می‌تواند گزینه خوبی برای برگشت از نمایشگاه کتاب تهران با کوله‌باری پر از کتاب باشد.

با ماشین شخصی چطور به نمایشگاه کتاب تهران بیاییم؟

مصلای تهران، در یکی از شلوغ‌ترین مناطق تهران قرار گرفته است و مخصوصا در ساعات بعد از ظهر، ترافیک خیابان‌های اطراف مصلی زیاد است. به همین دلیل اگر قصد آمدن به نمایشگاه کتاب را با ماشین شخصی خود دارید، زمانی‌ را هم برای ترافیک و پیدا کردن جای پارک در نظر بگیرید.

پارکینگ‌های نمایشگاه کتاب تهران کجا قرار گرفته‌اند؟

همواره پارکینگ‌هایی در خیابان شهید بهشتی و شمال بزرگ‌راه شهید سلیمانی تعبیه می‌شود و طبق گفته‌ها، امسال قرار است داخل خود محوطه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نیز پارکینگ‌هایی برای عموم مشتاقان و علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شود که به محض دقیق شدن نقشه‌های این پارکینگ‌های عمومی نمایشگاه کتاب، خدمت مخاطبین گرامی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شما می‌توانید تمامی اخبار و اطلاع رسانی‌های مربوط به نمایشگاه کتاب را از مجله اینترنتی شبکه کتاب پیگیری کنید.

این مقاله واستون مفید بود؟

از یک تا ۵ بهش ستاره بدید!

میانگین امتیاز ۴.۱ / ۵. تعداد رای‌ها ۷

اولین نفری باشید که به این متن امتیاز میدید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *