شبکه کتاب تی وی
۰

بهترین روز و ساعت رفتن به نمایشگاه کتاب

زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران 1403
بازدید 145
۴.۳
(۷)

روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

نمایشگاه کتاب امسال که سی و پنجمین دوره خود را برگزار خواهد کرد، از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز به کار می‌کند و مطابق هر سال به مدت ۱۰ روز برقرار است و روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه به کار خود پایان می‌دهد. (البته ممکن است یک روز هم تمدید شود).

در این یادداشت می‌خواهیم با توجه به تجربه سال‌های قبل نمایشگاه کتاب تهران، به بررسی روزها و ساعت‌های مختلف برگزاری نمایشگاه کتاب بپردازیم.

ساعات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

ساعات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران 1403

مطابق روند هرساله، نمایشگاه کتاب تهران هر روز از ساعت ۱۰ صبح آغاز به کار می‌کند و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد. البته درهای اصلی مصلای تهران محل برگزاری نمایشگاه کتاب، زودتر باز می‌شوند و اگر زودتر رسیدید، می‌توانید تا زمان باز شدن درهای ورودی محل ناشران و غرفه‌های مختلف، در محوطه مصلی منتظر بمانید. – درباره مسیرهای دسترسی به نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ از اینجا بخوانید! –

به دلیل حضور تعداد زیادی از مردم در روزهای پنجشنبه و جمعه، زمان پایان بازدید از نمایشگاه کتاب در این روزها یک ساعت بیشتر یعنی ساعت ۲۱ است.

چه ساعتی به نمایشگاه کتاب برویم بهتر است؟

عموما از ساعات اولیه آغاز نمایشگاه کتاب یعنی ۱۰ تا حوالی ساعت ۱۶ عصر، هم ترافیک خیابان‌های منتهی به مصلای تهران محل برگزاری نمایشگاه کتاب کمتر است هم داخل فضاهای مختلف مصلی مانند شبستان عمومی یا قسمت غرفه‌های کودک و نوجوان که عموما شلوغ‌ترین قسمت‌های نمایشگاه هستند، راحت‌تر می‌توانید قدم بزنید و با فراغت بیشتری غرفه‌های مدنظرتان را نگاه و بررسی کنید. از حدود ساعت ۱۶ الی ۲۰، هم ترافیک بیش‌تر می‌شود و هم فضای داخلی مصلی شلوغ‌تر است.

روزهای اول به نمایشگاه کتاب برویم یا صبر کنیم چند روز از شروع نمایشگاه بگذرد؟

نمایشگاه کتاب تهران از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ شروع می‌شود. سال‌های دورتر همیشه روز اول با مشکلاتی مانند آماده نبودن برخی زیرساخت‌ها مثل کارت‌خوان‌ها، نقشه‌های نمایشگاه، اطلاع‌رسانی‌ها و … همراه بود. اما در این چند سال اخیر، چنین مشکلاتی خیلی کمتر در روز اول نمایشگاه کتاب دیده می‌شود. با این حال ممکن است برخی ناشران و غرفه‌ها در روز اول کامل آماده برگزاری و ارائه کتاب‌ها و محصولاتشان نباشند.

از طرفی هرچه به روزهای آخر نمایشگاه کتاب نزدیک می‌شویم، مخصوصا انتهای هفته دوم، هم جمعیت بیشتر می‌شود و گاه این مسئله هم پیش می‌آید که یک کتاب از ناشر، تمام می‌شود که البته چندان عمومی و فراگیر نیست. بهتر است جوری تنظیم کنید که در روزهای میانی زمان برگزاری نمایشگاه کتاب به مصلای تهران بروید. البته اگر می‌توانید بیشتر از یک روز برای بازدید از نمایشگاه کتاب اختصاص دهید، خیلی بهتر و با صبر و حوصله بیشتری می‌تواند از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید به عمل آورید.

اوضاع آخر هفته‌های نمایشگاه کتاب چطور است؟

اگر امکانش را دارید که در روزی غیر از پنجشنبه و مخصوصا جمعه به نمایشگاه کتاب بروید، حتما این کار را انجام دهید! پنجشنبه‌ها و جمعه‌های نمایشگاه کتاب، شلوغ‌ترین روزهای ده روز برگزاری نمایشگاه کتاب هستند. اگر هیچ راهی ندارید و فقط می‌توانید در این دو روز راهی نمایشگاه کتاب شوید، تلاش کنید در اولین ساعات باز شدن درهای ورودی نمایشگاه یعنی همان ساعت ۱۰ صبح، آن‌جا باشید.

هرچه زمان در این دو روز بگذرد، حجم جمعیت هم بیشتر خواهد شد. این مسئله که نشان‌دهنده اقبال تعداد زیادی از مردم به نمایشگاه کتاب و فضای کتاب و کتابخوانی است، جای خوشحالی دارد ولی دسترسی به غرفه‌ها مخصوصا غرفه‌های ناشران معروف کمی سخت می‌شود.به زودی بیشتر از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ برای شما خواهیم گفت. شما می‌توانید تمامی اخبار و اطلاع رسانی‌های مربوط به نمایشگاه کتاب را از مجله اینترنتی شبکه کتاب پیگیری کنید.

این مقاله واستون مفید بود؟

از یک تا ۵ بهش ستاره بدید!

میانگین امتیاز ۴.۳ / ۵. تعداد رای‌ها ۷

اولین نفری باشید که به این متن امتیاز میدید

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *